Szansa na powrót połączeń koleją do Niemiec?
Najbliższe regiony Niemiec są odcięte od oferty połączeń transportem pasażerskim po polskiej stronie. Z Zielonej Góry najbliższe miasto niemieckie to Guben, ale nie dotrzemy tam komunikacją zbiorową.
Linia kolejowa Guben- Gubin- Czerwieńsk- Zbąszyń- Poznań kiedyś pozwalała pociągom na podróż z prędkością 160 km/h. Dlaczego w ostatnich latach, mimo prac remontowych, ta prędkość nie jest przywracana na tej trasie, przynajmniej na odcinku do rozwidlenia torów do Zielonej Góry w okolicach m. Wysokie? Czy na dalszej części linii do Guben jest planowane przywrócenie poł. pasażerskich? Od lat jest to zapowiadane. Kursy przyspieszone autobusów szynowych, pomijających mniejsze miejscowości, kursujące w relacji Cottbus- Guben- Czerwieńsk- Sulechów- Poznań umożliwiłyby - w miarę szybkie skomunikowanie przygranicznych regionów Polski i Niemiec.
Adam
Proponowaliśmy także ideę uruchomienia połączeń pasażerskich w relacji
Gubin Śródmieście (nowy przystanek na odbudowanej bocznicy)- zmiana kierunku jazdy szynobusu- Guben- Gubin PKP- Wałowice- Krosno Odrzańskie- Czerwieńsk- Zielona Góra.
.
Apelujemy o ich naprawę i odtworzenie, wraz z budową przystanku Gubin Śródmieście lub Gubin Katedra- jak najbliżej starego centrum miasta.
Zamierzamy w wieloletniej perspektywie doprowadzić do odtworzenia linii kolei pasażerskiej w jej dawnym korytarzu na trasie Poznań- Drezno p. Gubin, z wykorzystaniem starego przebiegu torowisk przez Gubin i skrótu między Zbąszyniem a Babimostem, z wykorzystaniem zachowanych odcinków toru.
Linia kolejowa Guben- Gubin- Czerwieńsk- Zbąszyń- Poznań kiedyś pozwalała pociągom na podróż z prędkością 160 km/h. Dlaczego w ostatnich latach, mimo prac remontowych, ta prędkość nie jest przywracana na tej trasie, przynajmniej na odcinku do rozwidlenia torów do Zielonej Góry w okolicach m. Wysokie? Czy na dalszej części linii do Guben jest planowane przywrócenie poł. pasażerskich? Od lat jest to zapowiadane. Kursy przyspieszone autobusów szynowych, pomijających mniejsze miejscowości, kursujące w relacji Cottbus- Guben- Czerwieńsk- Sulechów- Poznań umożliwiłyby - w miarę szybkie skomunikowanie przygranicznych regionów Polski i Niemiec.
Adam
Proponowaliśmy także ideę uruchomienia połączeń pasażerskich w relacji
Gubin Śródmieście (nowy przystanek na odbudowanej bocznicy)- zmiana kierunku jazdy szynobusu- Guben- Gubin PKP- Wałowice- Krosno Odrzańskie- Czerwieńsk- Zielona Góra.
.
Kursowałyby tutaj szynobusy, co najmniej jedna para połączeń dziennie. Na odcinku Gubin Śródmieście - Guben
możnaby uruchomić specjalny rodzaj miejskiej kolei transgranicznej. Być
może torowisko mogłoby stanowić rodzaj namiastki rozebranego ongiś
tramwaju łączącego obie części miasta. Chcielibyśmy w
szczególności doprowadzić do odbudowy połączenia kolejowego do
śródmieścia miasta z wykorzystaniem starego przebiegu torowisk przez
bocznice kolejowe i zachowanych odcinków toru, co pozwoli utrzymać te
usługi kolei podmiejskiej na trasie Gubin Śródmieście- Guben- Gubin Dw. PKP- Zielona Góra, a nie jak dotychczas- wznawiać je coraz rzadziej i jedynie chwilowo.
Zmiana
kierunku jazdy nastąpi z uwagi na wykorzystanie dawnej bocznicy na
terenie Gubina celem dotarcia do śródmieścia miasta. Zdemontowane tory
bocznicy kolejowej do śródmieścia musiałyby być w dłuższej perspektywie -
odbudowane. Być może możnaby było wykonać nowy łącznik eliminujący
konieczność zmiany kierunku jazdy po wyjeździe z bocznej linii do
śródmieścia Gubina.
Te tory do śródmieścia Gubina zaznaczano jeszcze na tych mapach.
Apelujemy o ich naprawę i odtworzenie, wraz z budową przystanku Gubin Śródmieście lub Gubin Katedra- jak najbliżej starego centrum miasta.
Zamierzamy w wieloletniej perspektywie doprowadzić do odtworzenia linii kolei pasażerskiej w jej dawnym korytarzu na trasie Poznań- Drezno p. Gubin, z wykorzystaniem starego przebiegu torowisk przez Gubin i skrótu między Zbąszyniem a Babimostem, z wykorzystaniem zachowanych odcinków toru.
Komentarze
Prześlij komentarz