Szansa na kolej pasażerską Zielona Góra- Lubsko?
Światowe rankingi nie pozostawiają złudzeń. Polskie koleje pasażerskie zostały odpowiednio sklasyfikowane, a światowi eksperci sporządzający ogólnoświatowe rankingi sugerują pogoń za odjeżdżającymi takimi kolejowymi potęgami jak Bangladesz, Gabon, Wietnam.
Podróżując podczas weekendu kolejami w woj. lubuskim, mam kilka propozycji:
- wieloma pociągami podróżują najczęściej muchy i pająki. Myślę że można zmodyfikować ich rozkłady tak, aby ktokolwiek zechciał z nich skorzystać.
- Dlaczego nie wprowadzić oferty poc. regionalnych przyspieszonych (np. 4 postoje na trasie) w relacji z Ziel. Góry do Żar? Obecnie kolej nie obsługuje tej linii, bowiem jest zbyt wolna. Pasażerowie korzystają z połączeń autobusowych, które są minimalnie tańsze i bardzo niewiele szybsze.
Zredukowanie czasu przejazdu do ok. 45 minut jest możliwe. Linia jest silnie zarośnięta po obu stronach, miejscami autobus szynowy jedzie wolniej niż mógłby, z powodu jej "zapuszczenia" i zakrzaczenia, zarośnięcia, co powoduje niższe prędkości na linii.
Jest to 54 km, podróżując z prędkością 110 km/h, czas podróży bez zatrzymania powinien wynosić ok. 30 minut. Przecież 110 km/h to żadna zawrotna prędkość i zupełnie możliwa na linii o takiej geometrii krętego torowiska.
Proponuję w "komplecie" z modernizacją linii kolejowej Żary- Zielona Góra wznowić połączenia na trasie Zielona Góra- Lubsko.
Odcinek Bieniów- Lubsko linii Zielona Góra- Lubsko był ongiś częścią linii obsługującej przez wojną światową ruch dalekobieżny z prędkością techniczną 160 km/h (sto sześćdziesiąt).
Obecnie Lubsko jest miastem skąd wyemigrowała wszelka młodsza wiekiem ludność. Rodzi to wiele niebezpieczeństw wykluczenia cywilizacyjnego, gospodarczego, kulturowego. Lubsko było znane m.in. z kręcenia tutaj scen dla filmu dokumentalnego o wybuchu bomby atomowej w Hiroszimie.
Proponuję wznowienie połączeń pasażerskich na trasie Lubsko- Jasień- Bieszków- Bieniów- Nowogród- Zielona Góra. Połączenie powinno być przyspieszone na całej trasie. Odcinek Lubsko- Ziel. Góra
Istnieje możliwość wznowienia połączeń bezpośrednich z woj. lubuskiego do Czech. Zielona Góra miałaby wówczas szansę na ruch przesiadkowy w owych- niemal zupełnie pustych dziś pociągach.
Obecnie pociągi do Jel. Góry kursują przez Mikułową na Dolnym Śląsku- a w tej miejscowości odchodzi czynna linia towarowa do czeskiego Liberca. Sądzę że połączenie Liberec- Zawidów- post.odgałęźny Studniska- Zgorzelec Miasto- Węgliniec- Iłowa- Ziel. Góra jest po prostu możliwe, skoro 90 % polskiego odcinka jest dziś obsługiwane bezpośrednią relacją z Ziel. Góry w kier. Zgorzelca i Jel. Góry.
Podróżując podczas weekendu kolejami w woj. lubuskim, mam kilka propozycji:
- wieloma pociągami podróżują najczęściej muchy i pająki. Myślę że można zmodyfikować ich rozkłady tak, aby ktokolwiek zechciał z nich skorzystać.
- Dlaczego nie wprowadzić oferty poc. regionalnych przyspieszonych (np. 4 postoje na trasie) w relacji z Ziel. Góry do Żar? Obecnie kolej nie obsługuje tej linii, bowiem jest zbyt wolna. Pasażerowie korzystają z połączeń autobusowych, które są minimalnie tańsze i bardzo niewiele szybsze.
Zredukowanie czasu przejazdu do ok. 45 minut jest możliwe. Linia jest silnie zarośnięta po obu stronach, miejscami autobus szynowy jedzie wolniej niż mógłby, z powodu jej "zapuszczenia" i zakrzaczenia, zarośnięcia, co powoduje niższe prędkości na linii.
Jest to 54 km, podróżując z prędkością 110 km/h, czas podróży bez zatrzymania powinien wynosić ok. 30 minut. Przecież 110 km/h to żadna zawrotna prędkość i zupełnie możliwa na linii o takiej geometrii krętego torowiska.
Proponuję w "komplecie" z modernizacją linii kolejowej Żary- Zielona Góra wznowić połączenia na trasie Zielona Góra- Lubsko.
Odcinek Bieniów- Lubsko linii Zielona Góra- Lubsko był ongiś częścią linii obsługującej przez wojną światową ruch dalekobieżny z prędkością techniczną 160 km/h (sto sześćdziesiąt).
Obecnie Lubsko jest miastem skąd wyemigrowała wszelka młodsza wiekiem ludność. Rodzi to wiele niebezpieczeństw wykluczenia cywilizacyjnego, gospodarczego, kulturowego. Lubsko było znane m.in. z kręcenia tutaj scen dla filmu dokumentalnego o wybuchu bomby atomowej w Hiroszimie.
Proponuję wznowienie połączeń pasażerskich na trasie Lubsko- Jasień- Bieszków- Bieniów- Nowogród- Zielona Góra. Połączenie powinno być przyspieszone na całej trasie. Odcinek Lubsko- Ziel. Góra
Istnieje możliwość wznowienia połączeń bezpośrednich z woj. lubuskiego do Czech. Zielona Góra miałaby wówczas szansę na ruch przesiadkowy w owych- niemal zupełnie pustych dziś pociągach.
Obecnie pociągi do Jel. Góry kursują przez Mikułową na Dolnym Śląsku- a w tej miejscowości odchodzi czynna linia towarowa do czeskiego Liberca. Sądzę że połączenie Liberec- Zawidów- post.odgałęźny Studniska- Zgorzelec Miasto- Węgliniec- Iłowa- Ziel. Góra jest po prostu możliwe, skoro 90 % polskiego odcinka jest dziś obsługiwane bezpośrednią relacją z Ziel. Góry w kier. Zgorzelca i Jel. Góry.
Komentarze
Prześlij komentarz