Samorząd UMWL podejmie kolejne próby zorganizowania lotów z portu lotniczego Babimost- Nowe Kramsko
Fot. Rampa nieczynnej stacji kolejowej na lotnisku w Babimoście
Z. Haczek pisze do redakcji:
Szanowny Panie,
Będą kolejne próby zorganizowania lotów z Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost.
Utrzymanie i rozwój Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost jest jednym ze strategicznych działań Województwa Lubuskiego. I to działanie będzie kontynuowane. W planie budowa nowego terminalu. Jest wola – stąd zaawansowane rozmowy z MON – na przywróceniu lotnisku, obok cywilnego, wojskowego charakteru.
I z ostatniej chwili: Organizacja ACI Europe (ang. Airports Council International Europe) w swoim najnowszym raporcie umieściła lubuski port lotniczy w pierwszej piątce najszybciej rozwijających się małych lotnisk w Europie!
From: adam....wieczorna.pl .
Sent: Tuesday, January 7, 2025 9:41 AM
To: Kancelaria Ogolna <kancelaria.ogolna.......lubuskie.pl>
Subject: Pytania do artykułu prasowego
do UMWL
Dzień dobry, piszę artykuł na temat niepowodzenia w sprawie lotniska, czy można prosić o komentarz do przedstawionych poniżej tez?
Pozdrawiam,
Adam Fularz
zielonogorska.pl
Żadne linie lotnicze nie były zainteresowane lotami Zielona Góra – Londyn
Przetarg na „promocję regionu" w ramach połączeń lotniczych między Zieloną Górą a Londynem zakończył się fiaskiem. Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, który na realizację zamówienia przeznaczył aż 10 559 550 złotych brutto, nie otrzymał ani jednej oferty od linii lotniczych – poinformował portal Rynek Lotniczy.
Brak chętnych na loty do Londynu
Samorząd województwa lubuskiego od lat stosuje strategię wspierania połączeń lotniczych w ramach „promocji regionu". Mechanizm ten, który w praktyce polega na hojnych dotacjach dla przewoźników, miał na celu rozwój regionalnej gospodarki poprzez przyciąganie zagranicznych inwestorów oraz wspieranie lokalnej turystyki.
Do tej pory znaczną część takich działań koncentrowano na połączeniu Zielona Góra – Warszawa obsługiwanym przez LOT. Jednak najnowszy przetarg, dotyczący uruchomienia połączeń między Zieloną Górą a Londynem, nie wzbudził żadnego zainteresowania wśród linii lotniczych.
Warunki przetargu i brak ofert
Urząd Marszałkowski zaplanował realizację 100 rotacji (200 lotów) między Zieloną Górą a Londynem w okresie od 30 marca 2025 roku do 29 marca 2026 roku.
- Budżet przetargu: 8 585 000 złotych netto (10 559 550 złotych brutto).
- Dopłata do jednego lotu: 52 797,75 zł brutto.
- Planowana liczba rotacji: 100.
Mimo atrakcyjnego – na papierze – wsparcia finansowego, żadne linie lotnicze nie zdecydowały się na złożenie oferty. Powodem może być niska atrakcyjność połączenia z punktu widzenia przewoźników, którzy najwyraźniej nie widzą potencjału w trasie Zielona Góra – Londyn.
Komentarze
Prześlij komentarz