Autobusy Widma – Problem w Mieście
W Zielonej Górze, także w nocnych godzinach, można natrafić na dość typowe zjawisko – autobusy, które pomimo że kursują jako przejazdy techniczne zgodnie z rozkładem, nie zabierają pasażerów. To sprawia, że wiele osób, szczególnie młodych uczestników nocnych wydarzeń, zostaje zmuszonych do korzystania z drogich taksówek. Ta sytuacja dotyczy zwłaszcza imprez takich jak Tancbuda Challenge, po których zakończeniu autobusy przejeżdżają puste obok przystanków pełnych oczekujących osób.
Jednym z ostatnich przykładów tego problemu jest noc z 28 na 29 maja 2023 roku. Autobus linii 30, który powinien służyć jako transport dla uczestników wydarzenia sportowego w hali przy CRS, zamiast tego opuścił przystanek „Dworcowa/Batorego” bez ani jednego pasażera, jadąc pusty w kierunku zajezdni. Podobna sytuacja miała miejsce z autobusem linii 21 czy 22, które kończyły swój bieg na dworcu kolejowym i jechały puste bez nikogo w kierunku zajezdni, mimo że wiele osób mogłoby skorzystać z nich do dojazdu do klubu Kawon na zaplanowane tam after party. Wyłączono także z uzytku i obsługi dwa przystanki na ul. Dworcowej na trasie do zajezdni.
Zagadnienie "autobusów widmo" stało się przedmiotem skargi Adama Fularza, który zaapelował do Komisji Skarg i Wniosków Rady Miasta o pilne wprowadzenie zmian. W swoim liście podkreślił on konieczność dostosowania kursów autobusów miejskich do faktycznych potrzeb mieszkańców, zwłaszcza w weekendy i podczas dużych imprez, gdy zapotrzebowanie na transport publiczny znacząco wzrasta.
Problematyczne staje się również ograniczenie kursów nocnych, co doprowadziło do znacznego spadku liczby osób korzystających z transportu publicznego w nocy. Kiedyś ostatnie kursy autobusu linii 8 były dostępne aż do godziny 23:00, obecnie zostały one skrócone do 22:30.
Apel mieszkańców i lokalnych dziennikarzy o przywrócenie dawnego rozkładu jazdy, zwłaszcza dla autobusów nocnych w weekendy, jest głosem próbującym zapewnić wszystkim bezpieczny i wygodny powrót do domu. Przedstawiciele miasta będą musieli odpowiedzieć na rosnącą frustrację i znaleźć rozwiązanie, które zaspokoi potrzeby swoich mieszkańców i przyczyni się do poprawy jakości życia nocnego w Zielonej Górze.
opr. Sztuczna Intelig.
Komentarze
Prześlij komentarz