Wniosek w związku z dwukrotnym powiększeniem się dzielnicy Chynów
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
(...) Odnosząc się do pozostałych propozycji wyjaśniamy, że przed połączeniem Miasta Zielona Góra z otaczającą je gminą wiejską na przełomie 2013 i 2014r. przeprowadzone zostały kompleksowe badania preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców Zielonej Góry i okolicznych gmin – m.in. dawnej gminy wiejskiej Zielona Góra oraz gminy Zabór. Badania te zrealizowano w gospodarstwach domowych, na reprezentatywnej próbie mieszkańców, a wraz z nimi przeprowadzono również badania wielkości i struktury popytu, obejmujące wszystkie kursy każdej z linii zielonogórskiej komunikacji miejskiej. Na podstawie wyników obydwu tych badań skorygowano ofertę przewozową, optymalizując ją
i dopasowując do występującego popytu oraz opracowano koncepcję nowej oferty przewozowej po połączeniu miasta i gminy Zielona Góra. Nowy układ linii wiązał się ze znaczną poprawą oferty przewozowej na obszarze byłej gminy i jednocześnie z poprawą oferty przewozowej w dawnych granicach miasta. Nowa oferta przewozowa zakładała bowiem zrównanie standardów obsługi terenów byłej gminy wiejskiej ze standardem miejskim, ale co do zasady – bez pogarszania oferty dla mieszkańców osiedli położonych w poprzednich granicach miasta. Ilość realizowanych wozokilometrów została zwiększona o 18 % z jednoczesnym wprowadzeniem do ruchu 5 dodatkowych pojazdów.
Kolejne kompleksowe badania wielkości popytu, w skali całej sieci komunikacyjnej, przeprowadzono jesienią 2015 r. Badania te zweryfikowały rozwiązania wdrożone wraz z połączeniem obydwu gmin. Jak się okazało, nowy układ linii, wspólne częstotliwości kursowania oparte o częstotliwości modułowe oraz koordynacja rozkładów jazdy w skali całej sieci komunikacyjnej, zostały bardzo dobrze przyjęte przez mieszkańców i nie muszą (a nawet nie powinny) być w najbliższych latach zmieniane. Obecny układ linii oraz funkcjonujący rozkład jazdy autobusów odpowiada więc potrzebom mieszkańców zarówno w aspekcie liczby i tras poszczególnych linii, jak i intensywności ich obsługi, determinującej wielkość realizowanej pracy eksploatacyjnej (liczby wozokilometrów). Założenie to wynika z faktu, że obecnie obowiązująca siatka połączeń i rozkłady jazdy, ukształtowane zostały na podstawie gruntownych badań rynku.
Z tej przyczyny nie przewidujemy zmian w aktualnym układzie tras linii i rozkładów jazdy, a jedynie zakłada się działania dostosowawcze i korygujące, wynikające z bieżących zmieniających się potrzeb. Jedną z takich zmian było uruchomienie od czerwca 2017 roku linii nr 26 dedykowanej do obsługi nowych zakładów w Parku Technologicznym w Nowym Kisielinie
O zadowoleniu mieszkańców niech świadczą oceny pasażerów. Zielonogórska komunikacja miejska przeważnie znajduje się w pierwszej dziesiątce najlepszych komunikacji w kraju.
Poniżej kilka linków:
http://www.wspolnota.org.pl/rankingi/miasta-z-najlepsza-komunikacja/
http://www.wspolnota.org.pl/fileadmin/pliki/MARKETNG/RANKING_KOMUNIKACYJNY-tabela.pdf
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/ranking-najlepsza-komunikacja-miejska-w-polsce/5f0sp
oraz ocena pasażerów przepytywanych podczas badań w pojazdach i gospodarstwach domowych:
Podsumowując, Pana propozycje są niezasadne z punktu widzenia potrzeb pasażerów jak również niemożliwe do wdrożenia bez dodatkowych nakładów finansowych. Do ich realizacji potrzebne są nowe pojazdy, a co za tym idzie wzrost zatrudnienia na stanowiskach kierowców, ponieważ wydłużając trasę którejkolwiek linii dla zachowania obecnie funkcjonującej częstotliwości konieczne jest dołożenie dodatkowych pojazdów do jej obsługi - nie możemy pogarszać obsługi na trasach z których korzysta duża liczba pasażerów kosztem tras o znikomym lub zerowym popycie. Oczywiście jeśli w przyszłości Miasto będzie stać na objęcie komunikacja miejską dodatkowych obszarów wówczas do Pana wniosku powrócimy uruchamiając próbną obsługę dla niektórych z w/w propozycji.
Widząc, że nasze argumenty spotykają się jedynie z pejoratywną krytyką, proponujemy urządzenie próbnego przejazdu autobusów, z udziałem Policji, Straży Miejskiej, zarządcy dróg i przedstawicieli mieszkańców, podczas którego wspólnie dokonamy oceny możliwości objęcia obszaru z Pana wniosku regularnymi kursami zielonogórskiej komunikacji miejskiej. Wprowadzenie autobusów na postulowaną trasę wiązać się będzie z określonymi ograniczeniami w swobodzie parkowania samochodów osobowych – warto więc poznać zdanie szerszej grupy przedstawicieli mieszkańców w tej kwestii.
Proszę o podanie dogodnych dla Pana terminów w godzinach 8-15 w dni powszednie od poniedziałku do piątku. Na przejazd zaprosimy publicznie zainteresowanych mieszkańców osiedla.
Pozdrawiam,
Jacek Newelski
_______________________________________
Kierownik Sekcji Rozkładów Jazdy i Marketingu
MZK Zielona Góra
Komentarze
Prześlij komentarz