Pytanie - port rzeczny w Brzegu Głogowskim


Od: Adam Fularz <adam@wieczorna.pl>
Data: 30 sierpnia 2020
Temat: Pytanie - port rzeczny w Brzegu Głogowskim


Do Radnych gminy Żukowice

Szanowni Państwo,

Przypomnę o sprawie pogłębienia wejścia do kanału w Brzegu Głogowska u ujścia Średniego Potoku który nadaje się na mały port rzeczny. 
Proponuję budowę przez PGW Wody Polskie małego portu rzecznego w Brzegu Głogowskim na ujściu rzeczki Średni Potok- jakby starorzeczu które odchodzi w Brzegu Głogowskim- od koryta Odry w kierunku południowym.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Redakcja Transport.org.pl

Załącznik- uzasadnienie

jako dyplomowany ekonomista mam wrażenie że najpierw powinno się inwestować w infrastrukturę dochodową- która przyniesie zyski dla całej gminy, a nie będzie zwykłą konsumpcją. Pomysł budowy infrastruktury turystycznej która ma generować przychody z turystyki dla reszty mieszkańców gminy- nie jest wcale kosztowny. 

Mogą Państwo wykorzystać osoby skazane na prace społeczne czy zorganizować prace interwencyjne w celu wykopania przekopów/ kanałów. Okres zimowy mogą Państwo wykorzystać na pozyskanie zgód, projektów i finansowania dla takiej inwestycji. Przecież to są głównie prace ziemne. Na mosty przez kanały można uzyskać rządowe dofinansowanie. 

Pytania dotyczące takiej inwestycji:


co Państwo sądzą o propozycji uruchomienia portu rzecznego na ujściu rzeczki Średni Potok- jakby starorzeczu które odchodzi w Brzegu Głogowskim- od koryta Odry w kierunku południowym? 

Zakole to jest połączone wg mojej mapy- do nurtu rzeki Odry. Czy zdaniem UG - gmina mogłaby tutaj urządzić marinę rzeczną i dostosować szeroki odcinek ujścia rzeczki do roli kanału portowego poprzez jego pogłębienie? Brakuje albo został zasypany głębszy odcinek między starorzeczem a głównym nurtem rzeki Odry. Jest to około 30- 50 metrów kanału portowego który odkopanoby.

Proponuję marinę zlokalizowaną na końcu szerokiego starorzecza.

 

pozdrawiam

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski



--
-------





--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Komentarze