UMWL: kolej regionalna na trasie Poznań- Ziel. Góra nie pojedzie częściej
UMWL przesłał odpowiedzi na pytania. UMWL twierdzi że to ministerstwo infrastruktury ma organizować połączenia międzywojewódzkie, zaś MI odpowiada w listach- coś innego, że to jest zadaniem własnym urzędów marszałkowskich.
---------- List z UMWL ---------
Od: Marzena Toczek
Date: wt., 4 lut 2020 o 13:42
Subject: Re: pytanie do UMWL: kolej regionalna na trasie Poznań- Ziel. Góra
To: Adam Fularz
Cc: Agnieszka Stawiarska
Od: Marzena Toczek
Date: wt., 4 lut 2020 o 13:42
Subject: Re: pytanie do UMWL: kolej regionalna na trasie Poznań- Ziel. Góra
To: Adam Fularz
Cc: Agnieszka Stawiarska
Szanowny Panie, poniżej przesyłam odpowiedź przygotowaną przez Departament Infrastruktury ni Komunikacji UMWL.
Odpowiadając na zapytanie Pana Adama Fularza informuję, że ustawowym zadaniem Marszałka Województwa Lubuskiego jest organizacja wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich. Organizacja przewozów międzywojewódzkich należy do kompetencji Ministerstwa Infrastruktury. Obecnie wykonywane przewozy do Poznania organizowane są ze względu na zgłoszone potrzeby przewozowe mieszkańców naszego województwa i są odpowiedzią na niewystarczające realizowanie swoich zadań przez Ministerstwo Infrastruktury. Organizacja tych przewozów wymaga jednak współpracy oraz zaangażowania, w tym także finansowego, ze strony Województwa Wielkopolskiego. Decyzja o uruchomieniu kolejowych przewozów do Poznania musi nastąpić za zgodą i w porozumieniu z Województwem Wielkopolskim. Jednakże do tej pory do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego nie wpływały sygnały od pasażerów wskazujące na konieczność uruchomienia połączenia wieczornego lub nocnego do stolicy Wielkopolski. Należy dodać również, że Województwo Lubuskie każdego roku zwiększa nakłady na organizację wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich jednak w tegorocznym budżecie nie przewidziano dodatkowych środków na uruchomienie kolejnych połączeń do Poznania.
Od: "Adam Fularz"
Do: "Marzena Toczek"
Wysłane: wtorek, 4 lutego, 2020 8:41:48
Temat: pytanie do UMWL: kolej regionalna na trasie Poznań- Ziel. Góra
Do: "Marzena Toczek"
Wysłane: wtorek, 4 lutego, 2020 8:41:48
Temat: pytanie do UMWL: kolej regionalna na trasie Poznań- Ziel. Góra
do UMWL
--
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Ostatnie połączenie w dobie do Poznania odjeżdża o 19.46, później są tylko oferty z przesiadką, dużo droższe (2 przewoźników) i czasochłonne (3 i 4 godziny). Wiele osób musi wracać do Poznania samochodem jeśli uczy w Zielonej Górze. Nasz trener poppingu wraca samochodem. Kiedyś było możliwe by wracał koleją. Czy UMWL zamierza dodać jakieś wieczorne powrotne połączenie, może być przesiadkowe- do Poznania?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Komentarze
Prześlij komentarz