Redakcja odpowiada na decyzję o odmowie budowy skateplaza z bowlem w Zielonej Górze

Odpowiedź redakcji dot. uchwały z XV sesji Rady Miasta z 29 października 2019 r. : uchwała nr XV.296.2019 w sprawie rozpatrzenia petycji- budowa skateplaza

Do Radni Miasta

Szanowni Państwo,
Odmówili Państwo budowy skateplaza z bowlem w mieście Zielona Góra. 

Rodzice dzieci z Zielonej Góry narzekają, że muszą je wozić do skateplaza w Nowej Soli. Skateplaza w Nowej Soli ma bowl, ma 6 czy 7 tras dla bmx typu pumptrack, obok jest wakepark. Obecnie dobudowano kamienną górę widokową z tarasami. Moja koleżanka zawoziła tam w sezonie dzieci niemal co każdy weekend, i spędzała tam całe dnie. Jak Państwo dbają o dobrobyt mieszkańców? Tak, że nawet do skateparku muszą jeździć do miasta obok? Może pora by Państwo "zaniechali" w ogóle zajmowania się działalnością w Radzie Miasta?

Cenę budowy skateplaza o takim kształcie i tej wielkości jak w Nowej Soli oceniam na około 12 - 15 mln PLN. W Nowej Soli zatrudniano nawet shapera który odpowiadał za kształtowanie nawierzchni tras do bmx. W Nowej Soli bardzo wiele osób jeździ na rowerach do BMX, środowisko tego sportu w mieście Zielona Góra nie istnieje bądź- wszyscy chętni muszą jeździć do Nowej Soli. 

Państwo tymczasem podatki osób młodych - w agesistyczny sposób- zabierają na budowę infrastruktury np. drogowej (np. parkingi). Proszę sprawdzić, które miasto przyciąga inwestorów swoją infrastrukturą? Czy inwestor wybierze miasto bez infrastruktury sportowej? Proszę sprawdzić, ile młodych osób pozostało w Zielonej Górze? Trzy dni temu przed biurem spotkałem kolegę z osiedla, który narzekał że 90 % jego zielonogórskich znajomych wyemigrowało z miasta. Tak, tak to wygląda gdy starsze pokolenia kradną wpływy finansowe z podatków osób młodszych. Nazywa się to w ekonomii "spiskiem gerontów" i jest na ten temat sporo literatury.

Proszę się udać jesienią lub zimą do skateparku w kaczym Dole. Jesienią pół skateparku pokrywa cień od bloków, a po południu cały skatepark jest w cieniu, zimą nie dochodzi tam słońce w ogóle. Drugi skatepark jest na dawnym cmentarzu. Lokalizacje obiektów sportowych typu skatepark są w tym mieście IMHO dość nieudane, smutne, depresyjne.

Pozdrawiam,
Adam Fularz


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze