Odpowiedź UM Zielona Góra w sprawie drugiego poziomu centrum przesiadkowego

Władze miasta tłumaczą- że buspasy- rozwiązania znane z innych miast tej wielkości- w Zielonej Górze mają  jednak spowolnić autobusy. Wyjaśnienia te zdaniem redakcji należy traktować sceptycznie, analizując je przez pryzmat prosamochodowej polityki władz miasta.
Oto wyjaśnienia UM:


Zielona Góra, 22 stycznia 2020 r.
 
 
Wnioskodawca: Adam Fularz
 
 
Odpowiadając na wniosek z dnia 10 stycznia 2020 r. dotyczący rozważanie wyznaczenia buspasów na jezdni przy Centrum Przesiadkowym oraz przeznaczenia jednej nitki wiaduktu na ulicy Sulechowskiej na buspasy wyjaśniam, że ze względu na bardzo duże natężeniu ruchu samochodów osobowych rozwiązaniem tym zablokujemy możliwość płynnego wjazdu na wiadukt dla innych uczestników ruchu. 

W zatorach drogowych na drogach do wiaduktu, które powstaną zarówno od strony ulicy Wyspiańskiego jak również od strony Centrum Rekreacyjno-Sportowego zostaną zablokowane także autobusy, dla których płynny przejazd przez wiadukt nie zrekompensuje utraconego czasu na wjeździe.

Rozwiązaniem tym nie tylko nie polepszymy prędkości komunikacyjnej dla pojazdów publicznego transportu, ale narazimy pasażerów autobusów na przymusowy postój na drogach dojazdowych wraz z innymi uczestnikami ruchu.


W budżecie Miasta Zielona Góra na 2020 rok nie zabezpieczono środków finansowych na realizację przebudowy Centrum Przesiadkowego  i wyznaczenie buspasów na jezdni przy Centrum. Wniosek opiniujemy negatywnie.

 

Pozdrawiam

Maria Pięta

Departament Prezydenta Miasta

 

Komentarze