Redakcja pytała, dlaczego z wielu przystanków wieczorami jest tylko 1 kurs na godzinę albo nawet 1 kurs na dwie godziny. Ponadto miasto zamiera wieczorami- zdarzyło mi się że ok. godz. 22 jechałem sam autobusem linii "8" lub "0", nie było nikogo innego kto korzystałby z autobusów miejskich o tej porze. Wczoraj o godz. 21.58 zauważyłem na przystanku centrum że na kolejną "8" trzeba czekać ok. 20 minut, co zwykle odpycha od korzystania z komunikacji zbiorowej.
Analizując liczbę osób po imprezach masowych udających się na przystanki kom. zbiorowej, udział komunikacji zbiorowej w rynku przewozowym mogę oszacować na 2-3 % udziału w rynku transportowym na podstawie obserwacji naocznej procentu osób udających się po koncertach czy imprezach- na autobus.
Oto odpowiedzi urzędu miasta:
---------- Wiadomosć z Urzędu Miasta ---------
Od:
Maria Pięta <M.Pieta na serw. um.zielona-gora.pl>Date: czw., 21 lis 2019 o 08:41
Subject: Odpowiedź na zarzuty dotyczące zbyt rzadkich kursów autobusów wieczorami.
To: <adam.fularz na serw.
wieczorna.pl>
Cc: Bolesław Mirek Kwiatkowski <b.kwiatkowski na serw.
um.zielona-gora.pl>
Zielona Góra, 21 listopada 2019 r.
Pan
Adam Fularz
Odpowiadając na skargę z dnia 5 listopada 2019 r. informuję, że Miasto Zielona Góra wspólnie z Miejskim Zakładem Komunikacji sukcesywnie w miarę możliwości rozwija komunikację miejską. Obecna oferta przewozowa jest kompromisem między oczekiwaniami mieszkańców, a możliwościami Miasta i Zakładu. Rozkłady jazdy budowane są na podstawie dokładnej analizy ilości przewożonych pasażerów. Wiedza ta na bieżąco jest uzupełniana o analizy oparte na bramkach liczących w pojazdach. W godzinach wieczornych ilość pasażerów znacznie spada, dlatego autobusy kursują rzadziej. Dla przykładu z kursu linii 30 z przystanku Dąbrówki o 21:47 korzystały 2 osoby, a z kursu o 22:17 żadna osoba.
Obecnie Zakład analizuje wykorzystanie poszczególnych kursów. Kursy, z których nikt nie korzysta zostaną zlikwidowane. Wzrastająca ilość samochodów na terenie Miasta nie jest spowodowana zbyt rzadkimi kursami autobusów miejskich, w których w ostatnich latach wzrasta liczba pasażerów - jednym z powodów są ograniczenia kursów w komunikacji regionalnej.
W sprawie zmian organizacyjnych w Zakładzie wypowiedziano się przy rozpatrywaniu Pana petycji dotyczącej likwidacji monopolu w komunikacji miejskiej.
Informuję, że z przyczyn techniczno - formalno - prawnych nie realizujemy zgłaszanych przez Pana postulatów dotyczących komunikacji miejskiej. Z zarzutami kierowanymi pod adresem Miasta i Zakładu nie zgadzamy się.
Do wiadomości:
Rada Miasta
Zielona Góra
Z upważnienia
Prezydenta Miasta
Maria Pięta
Departament Prezydenta Miasta
wnioskiskargipetycje na serw um.zielona-gora.pl
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Komentarze
Prześlij komentarz