Skarga do MSWiA w sprawie przepisów ruchu drogowego i polityki ludobójstwa pieszych
do MSWiA
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
ul. Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa
ul. Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa
Szanowni Państwo,
Jako redakcja, nie otrzymujemy odpowiedzi z Państwa ministerstwa na przesłane pytania. Telefony rzecznika prasowego- milczały gdy dzisiaj dzwoniłem. Gdy przejedzie się do Polski z Niemiec, jest to tragiczne i smutne gdy widzi się tyle wypadków i to morze krzyży przy drogach. W dodatku przy granicy po polskiej stronie kierowcy często wyprzedzają na ciągłej linii na zakrętach. Ostatnio gdy przeszedłem z Niemiec do Polski na zakupy, to o mało nie zostałem potrącony.
Winę za takie przepisy ponosi MSWiA- przecież to pracownik MSWiA- p. Dariusz Minkiewicz, domagał się utrzymania możliwości dokonywania ludobójstwa pieszych na chodnikach (22 osoby rocznie, kilkaset rannych- dzięki parkowaniu na chodnikach) czy na przejściach dla pieszych (p. Dariusz Minkiewicz domagał się utrzymania obecnych przepisów i sprzeciwiał się przyznaniu pieszym pierwszeństwa zgodnie z resztą krajów UE i zgodnie z Konwencją Wiedeńską o ruchu drogowym).
Załączam pytania które MSWiA pozostawiło bez odpowiedzi:
do MSWiA
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
--
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <adam.fularz na serw. wieczorna.pl>
Date: niedz., 17 lut 2019 o 12:44
Subject: Wniosek do MSWiA w sprawie przepisów ruchu drogowego
To: Rzecznik MSWIA <rzecznik na serw. mswia.gov.pl>
Od: Adam Fularz <adam.fularz na serw. wieczorna.pl>
Date: niedz., 17 lut 2019 o 12:44
Subject: Wniosek do MSWiA w sprawie przepisów ruchu drogowego
To: Rzecznik MSWIA <rzecznik na serw. mswia.gov.pl>
do MSWiA
wniosek
dlaczego MSWiA nie zmieni przepisów stworzonych pod dyktando grup nacisku? Jak się mieszka przy polskiej granicy to strach jest wjechać samochodem do Polski.
Inne przepisy ruchu drogowego sprawiają że w Polsce np. bardzo często kierowcy wyprzedzają na linii ciągłej na zakręcie. W Niemczech taki ktoś automatycznie straciłby prawo jazdy. Ostanio w Gazecie Lubuskiej był tekst o kierowcy który jechał 213 km/ h w miejscu ograniczenia do 90 km na godzinę. W ogóle nie trafił do więzienia. Nikt go nawet nie aresztował i nie skazał sądownie. Ba - nawet nie stracił prawa jazdy.
Czy polskie przepisy ruchu drogowego układali jacyś lobbyści? Skąd ów zupełny brak kar więzienia za przekraczanie prędkości? Dlaczego na pograniczu ceny mandatów są tak niskie że przepisów ruchu mało kto przestrzega? Dzisiaj 30 km od granicy jadąc 90 km ma godzinę byliśmy stale wyprzedzani. wyprzedzano nas nawet na zakręcie na podwójnej linii ciągłej. Taki kierowca w Eur. Zachodniej siedziałby w więzieniu za umyślne usiłowanie zabójstwa- bo ktoś mógłby jechać z przeciwka.
Czy MSWiA dokona zmian?
pozdrawiam
Adam Fularz
polski adres do doręczeń: Dolina Zielona 24a, 65-154 Zielona Góra
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Komentarze
Prześlij komentarz