Władze miasta planują likwidację przejścia dla pieszych w ciągu ul. Sulechowskiej


W odpowiedzi na dziwne, kontrowersyjne stwierdzenia UM w Zielonej Górze na temat rozwiązań bezpieczeństwa ruchu drogowego na ul. Sulechowskiej w Zielonej Górze, redakcja zawiadomi prokuraturę, na razie czeka na odpowiedzi na wezwanie przedsądowe do Urzędu Miasta. 

Wg moich obliczeń co najmniej kilka osób poniosło śmierć w wyniku bezprawnych i nielegalnych działań urzędników UM Zielona Góra w odniesieniu do rozwiązań BRD na ul. Sulechowskiej. Jak wynika z listu K. Staniszewskiego, urzędnicy wyceniają bezpieczeństwo pieszych znacznie poniżej wygody kierowców. Powinni - w ocenie redakcji- ponieść odpowiedzialność karną. W wyniku ich polityki śmierć poniosło wiele osób, co wypełnia znamiona celowego ludobójstwa.
 
opr. Adam Fularz

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>
Date: wt., 22 paź 2019 o 11:25
Subject: Wezwanie przedsądowe- likwidacja przejscia dla pieszych w ciągu ul. Sulechowska
To: <drogi na serw. um.zielona-gora.pl>


Do UM Zielona Góra,

Wezwanie przedsądowe- likwidacja przejścia dla pieszych w ciągu ul. Sulechowska

Szanowni Państwo,

Zechcę zwrócić uwagę że ludobójstwo jest zbrodnią i jest to karalne. Celowa likwidacja przejść dla pieszych po to aby byli oni mniej bezpieczni i odnieśli obrażenia czy nie otrzymali należnego im odszkodowania jest przestępstwem i jest formą ludobójstwa. Wg moich szacunków tylko na jednym krótkim fragmencie ul. Sulechowskiej zginęło do tej pory ok. 6 osób.

Proszę o podanie uprawnień i kwalifikacji jakie upoważniają Państwa do podjęcia decyzji o likwidacji przejścia dla pieszych na ul. Sulechowskiej. Osoba która się o tym wypowiadała- mgr J. Kubicki, nie ma kwalifikacji do podejmowania tego typu decyzji.

Proszę o podanie kwalifikacji, wykształcenia- uprawniajacych Państwa po podjęcia decyzji o nie-zwężeniu ul. Sulechowskiej do 3- pasów ruchu na wysokości marketu Dino, w miejscu niebezpiecznego przejścia dla pieszych. Jest to chyba ewidentne że ulica ta jest zbyt niebezpieczna, jest tutaj od wielu lat "czarny punkt", a osoby które decydują o rozwiązaniach BRD w tym ciągu komunikacyjnym- powinny ponieść odpowiedzialność karną za zbrodnię ludobójstwa.

Proszę o podanie podstaw prawnych na podstawie których podaje UM wygodę kierowców jako ważniejsze od bezpieczeństwa osób chodzących pieszo (fragment "Biorąc pod uwagę aktualne natężenie ruchu drogowego"). Proszę o podpisanie sformułowań bezosobowych w korespondencji tak by można było postawić zarzuty osobom winnym niepoprawnego stanu BRD (winne są one wg mojej oceny- licznym ofiarom śmiertelnym). Chcę ustalić personalia osób, które w mojej ocenie nie mają kwalifikacji by zajmować się rozwiązaniami BRD na terenie miasta Zielona Góra.

Pozdrawiam

wt., 22 paź 2019 o 08:48 Maria Pięta <M.Pieta na serw. um.zielona-gora.pl> napisał(a):

Zielona Góra, 22 października 2019 r.

Pan

Adam Fularz

Poniżej odpowiedź zarządcy drogi na pytanię o ulicę Sulechowską .

Pozdrawiam

Maria Pięta

Biorąc pod uwagę aktualne natężenie ruchu drogowego na ul. Sulechowskiej, a także fakt, iż ewentualny azyl dla pieszych i tak wiązałby się z koniecznością pokonania przez pieszego dwóch pasów ruchu w jednym kierunku, za odpowiedniejsze uznano likwidację przejścia oraz przesunięcie następnego przejścia dla pieszych z przejazdem rowerowym, wyposażonego w sygnalizację świetlną, w kierunku południowym – w rejon przecięcia się ul. Sulechowskiej z ul. Urszuli i Strumykową (na wysokości budynku Sulechowska 26). Nowa lokalizacja przejścia z sygnalizacją świetlną, wykonana pomiędzy istniejącymi, likwidowanymi przejściami, stanowić będzie najbezpieczniejsze rozwiązanie problemu komunikacji pieszej w rejonie stadionu MOSiR oraz marketu Dino. Aktualnie trwają prace nad zakończeniem opracowywania koncepcji ww. rozwiązania. Jego realizacja planowana jest na przełomie IV kw. 2019 roku i I kw. 2020 roku.

Krzysztof Staniszewski

Z-ca Dyrektora

Departamentu Zarządzania Drogami

Urząd Miasta Zielona Góra



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze