Pytanie do Radnych miasta Zielona Góra w sprawie tras do biegów OCR

do Radnych miasta Zielona Góra

Pytanie o trasy do biegów z przeszkodami

Drodzy Państwo, Dlaczego widowiskowe i spektakularne biegi z przeszkodami typu OCR organizowane będą, jak wnoszę z treści jakie otrzymujemy do publikacji, we Wrocławiu, zaś w Ziel. Górze - nic takiego nie ma miejsca? 

Chyba podejście Rady Miasta do tematu biegów OCR powinno się zmienić skoro jeden Pan radny miejski się tym zajmuje. Tymczasem słyszy się tylko od osób biegających w OCR że trasa do biegów OCR jaką ówże Radny sam zbudował, jest droga, kosztowna, a wejście na trasę do biegów OCR tego Pana Radnego - kosztuje aż 50 PLN (inna w przeznaczeniu trasa w Ziel. Górze, "tor ninja", kosztuje w karnecie zniżkowym za 20 wejść jedynie ok. 7 PLN za godzinę, a nie 50 Zł). 

Oto co otrzymaliśmy via infowire:
https://media.runmageddon.pl/aktualnosci/pr/466779/runmageddon-games-wracaja-do-wroclawia?ref=bulletin


Co z trasą dla osób uprawiających le parkour? Doszło do tego że więcej osób uprawia le parkour w Nowej Soli, niż w Zielonej Górze. Podobnie jest z BMX racingiem (w Nowej Soli jest 6 tras, w ZG ani jednej) czy z łejkbordingiem (łejkpark jest w Nowej Soli, byłem w zeszły weekend i jeszcze był czynny, w ZG brak). Co z parkour parkiem? To standard wyposażenia miast, a nie jakaś fanaberia dla nielicznych, jak pisze w korespondencji otrzymanej z UM Zielona Góra.

Pozdrawiam
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze