Petycja o wprowadzenie komunikacji zbiorowej do wewnątrz osiedla Przyjaźni
Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Temat: Petycja o wprowadzenie komunikacji zbiorowej do wewnątrz osiedla Przyjaźni
Petycja o wprowadzenie komunikacji zbiorowej do wewnątrz osiedla Przyjaźni
Szanowni Państwo,
Czasy, gdy komunikacja miejska omijała o kilometr czy pół kilometra - duże osiedla mieszkaniowe- w wielu krajach kontynentu odeszły w zapomnienie. Sam wiele razy podróżowałem linią autobusów miejskich nr 981 we Frankfurcie nad Odrą.
Wnoszę petycję o zbadanie sprawy przez podmiot niebędący przewoźnikiem - ale przez niezależny
W najbliższym większym mieście, w sąsiednim Frankfurcie nad Odrą gdzie mieszkałem, na przykład linia 981 jest linią która wjeżdża w osiedla w sposób niepraktykowany w Zielonej Górze.
Poniżej odpowiedzi na kolejne pytania p. Adama Fularza:
- dlaczego brak jest komunikacji autobusowej ulicami: - Zachodnią, Francuską?
Rownoległe ciągi ulic: Wyszyńskiego, Dąbrówki, są dość popularnymi ciągami komunikacji miejskiej. Należy sądzić że z uwagi na zmonopolizowanie sieci komunikacyjnej Zielonej Góry przez jednego przewoźnika blokowane są próby uruchamiana nowych linii komunikacyjnych.
Ad. 1.
Odnosząc się do pytania dotyczącego obsługi ulic Zachodniej i Francuskiej uprzejmie wyjaśniam, że ulicą Zachodnią do końca 2008 roku kursowały autobusy linii nr „16". Z uwagi na bardzo niewielkie obciążenie tej linii potwierdzone dokładnymi badaniami ilości przewożonych pasażerów wiosną 2008 roku linia „16" została zlikwidowana z dniem 31.12.2008 roku.
Od stycznia 2009 roku obsługę ulicy Zachodniej przejęły autobusy linii nr „10". Niestety w dalszym ciągu obserwowaliśmy, że autobusy tej linii na odcinku od ulicy Wyszyńskiego (przystanek „Węgierska") przez Zachodnią do ulicy Zawadzkiego „Zośki" jeżdżą bardzo słabo wykorzystane. W związku z powyższym przeprowadziliśmy na początku czerwca 2013 roku dokładne badanie ilości pasażerów tej linii zwracając szczególną uwagę na przystanki przy ulicy Zachodniej. Średnio jednym kursem z przystanków przy tej ulicy korzystało poniżej dwóch osób. W związku z powyższym trasa autobusu linii nr „10" została zmieniona i autobusy tej linii zostały skierowane do obsługi ulicy Batorego (Osiedle Zastalowskie). Dzięki tej zmianie autobusy linii „10" zapewniają bezpośrednie połączenie ulicy Batorego z Osiedlem Zacisze.
Natomiast odnosząc się do obsługi komunikacyjnej ulicy Francuskiej uprzejmie wyjaśniam, że nie jest ona przystosowana do przejazdów autobusów. Szerokość jezdni, parkujące samochody, garby spowalniające a przede wszystkim niebezpieczne skrzyżowanie z al. Wojska Polskiego nie pozwalają na wprowadzenie na nią regularnej komunikacji miejskiej.
Wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom mieszkańców Osiedla Przyjaźni przy okazji przebudowy rozkładów jazdy od stycznia 2015 roku w soboty i dni świąteczne zwiększyliśmy ilość kursów realizowanych z przystanku „Uniwersytet Zielonogórski Campus B", który znajduje się w pobliżu skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ulicą Francuską.
Mam wrażenie że Państwo z MZK żartują. Czasy gdy ktoś musi dojść np. 1 km z pokolic SP 18- na przystanek który Państwo z MZK wspomnieli, już minęły. Mieszkańcy osiedla przy ul. Francuskiej postawili na samochód osobowy.
W soboty czy niedziele linia 21 jeździ co ok. 1, 5- 2 godziny z tego przystanku, zaś linia 11 czy 7 nie kursuje w ogóle wg rozkładu z Państwa witryny (nie wiem jak sprawa wyglądała 3 lata temu gdy udzielili mi Państwo odpowiedzi). Te kursy raz na 90 czy 120 minut nazwano zwiększeniem oferty w dni świąteczne.
Wnoszę o zbadanie sprawy przez organizatora komunikacji miejskiej a nie przez przewoźnika.
Z szacunkiem.
Adam Fularz
______________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Komentarze
Prześlij komentarz