Informacja: Program Winobrania 2019 r. nie zostanie udostępniony z przyczyn niezależnych od redakcji

Redakcja informuje iż na tą chwilę nie udostępni, jak co roku, programu Winobrania w wersji na urz. mobilne/ w wersji do edycji. Powód: spór sądowy.

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>
Date: wt., 3 wrz 2019 o 12:15
Subject: Skarga do WSA dot. program winobrania 2019 r.
To: <zok na serw. zok.com.pl>, Agata Miedzińska <agata na serw. zok.com.pl>



Zielona Góra, 3.09.2019

Do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego

Za pośrednictwem
Zielonogórski Ośrodek Kultury
Skarżący
Agencja Prasowa Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra
wydawnictwo na serw. wieczorna.pl



Skarga na bezczynność 

w przedmiocie nieudostępnienia informacji publicznej

W imieniu agencji prasowej na podstawie art. 3 par. 2 pkt 8) p.p.s.a wnoszę skargę na odmowę urzędu w przedmiocie nieudostępnienia w wymaganym terminie informacji publicznej.
Zarzucam naruszenie przepisów art. 61 ust 1 i 2 Kostytucji RP i art.1. ust. 1 w związku z art 10 ust. 1. i art. 13 ust. 1 ustawy z dn. 6.9.2001 o dostępie do informacji publicznej.

Wnoszę o:
1) Zobowiązanie strony przeciwnej do wykonania czynności w zakresie udostępnienia informacji publicznej zgodnie z wnioskiem agencji prasowej w postaci zapytania prasowego 
2) zasądzenie kosztów postępowania według norm przepisanych

Uzasadnienie

Za pomocą poczty elektronicznej złożyłem w urzędzie ZOK wniosek - zapytanie prasowe. Wnosiłem o udostępnienie informacji publicznej- programu winobrania w formie do publikacji prasowej (plik word lub plik edytowalny, na stronie www jest tylko plik PDF nie nadający się do publikacji). Mój wniosek wpłynął. Do dnia wniesienia skargi mój wniosek- zapytanie prasowe- nie został wykonany, do dnia wniesienia skargi została mi doręczona decyzja odmowna udostępnienia informacji publicznej. Pragnę nadmienić że żądana przeze mnie informacja jest informacją prostą, nieprzetworzoną. W tych okolicznościach wnoszę jak na wstępie.

Wygenerowano elektronicznie, nie zawiera pieczęci i odręcznego podpisu

W załączeniu:
kopia zapytań prasowych

---------- Forwarded message ---------
Od: Agnieszka Hryniewicz <media na serw. zok.com.pl>
Date: wt., 3 wrz 2019 o 11:54
Subject: Re: pytanie program winobrania
To: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>


jak sama nazwa wskazuje w pliku edytowalnym mozna zmieniac cokolwiek - nie mozemy pozwolić sobie na to aby instytucje wszelkai , media itp itd miały możliwosć jakichkolwiek ruchów i ewentualnych zmian, poprawek, cięć wg własnych potrzeb w programie.

pozdrawiam

W dniu 03.09.2019 o 11:11, Adam Fularz pisze:
Prosze o podanie powodów. Jeśli chcę go zamieścić w prasie?

Pozdrawiam

wt., 3 wrz 2019 o 11:00 Agnieszka Hryniewicz <media na serw. zok.com.pl > napisał(a):

nie wysyłamy programu edytowalnego.

pozdrawiam

W dniu 03.09.2019 o 10:49, Adam Fularz pisze:
Dzień dobry,
poproszę o program w wersji do druku, edytowalnej,
Pozdrawiam

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze