Buspasy i stanowisko MZK
W dniu środa, 14 sierpnia 2019 MZK Henryk Kisły <h.kisly na serw. mzk.zgora.pl> napisał(a):
Dzień dobry.
Panie Adamie proszę czytać informację ze zrozumieniem.
Po pierwsze w informacji odnosiliśmy się do „obecnego układu komunikacyjnego" nie uwzględniając ograniczeń komunikacyjnych w naszym mieście.
Oczywiście jeżeli byłaby taka potrzeba to przy wprowadzeniu ograniczeń ruchu innych pojazdów niż autobusy można tworzyć buspasy bez problemu na ulicach po jednym pasie w każdym kierunku lub na ulicach jednokierunkowych.
Należy się jednak liczyć z konsekwencjami takiego przedsięwzięcia, ponieważ nieuniknione jest przeniesienie ruchu tych pojazdów na inne ulice miasta.
Pozdrawiam,
Henryk Kisły
______________________________
______________ Kierownik Działu Organizacji Przewozów i Marketingu
MZK Zielona Góra
Tel. (+48 68) 452 04 50 wew. 42
Tel. (+48) 601 180 106
Dbaj o środowisko - Zanim wydrukujesz dokument lub e mail, zastanów się, czy naprawdę musisz to zrobić.
From: Adam Fularz [mailto:Adam.Fularz na serw. wieczorna.
pl ]
Sent: Tuesday, August 13, 2019 8:11 AM
To: Jacek Newelski
Subject: Pytanie o buspasy i stanowisko MZK
do MZK
Czy prawdą jest że MZK w Zielonej Górze twierdzi że buspasy wydziela się na drogach mających po 6 pasów ruchu? To ewidentna nieprawda. Nawet w Polsce nie ma takich sytuacji (por. Rzeszów), albo są one dość rzadkie. W Eur. Zach. buspasy są w zdecydowanej większości na jedniach z dwoma pasami ruchu- po prostu jeden pas jest tylko dla autobusów.
Proszę o wyjaśnienie, skąd są te informacje.
"Miasto twierdzi, że obecny rozkład buspasów jest maksymalną możliwością, jaką może zaoferować komunikacji. - Najczęściej buspasy wydziela się na trasach z co najmniej trzema pasami ruchu w jednym kierunku. W naszym mieście, przy obecnym układzie komunikacyjnym, nie ma możliwości tworzenia buspasów na całych trasach przejazdu autobusów, ponieważ maksymalna ilość pasów w jednym kierunku to dwa lub jeden pas (wyjątek stanowią dojazdy do skrzyżowań, gdzie trzeci pas to prawo-skręt lub lewo-skręt) – wyjaśnia Miejski Zakład Komunikacyjny."
Pozdrawiam,
Adam
--
______________________________
______________________________ ______________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/u
ploads/2014/10/HFPC_media_w_ok resie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Komentarze
Prześlij komentarz