pytanie dot. BUDŻETU OBYWATELSKIEGO WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO
redalcja serwisu otrzymała:
Od: Michał Iwanowski <m.iwanowski naserw. lubuskie.pl>
Data: czwartek, 27 czerwca 2019
Temat: pytanie dot. BUDŻETU OBYWATELSKIEGO WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO
D
Po 4 latach składam to pytanie ponownie,
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Od: Michał Iwanowski <m.iwanowski naserw. lubuskie.pl>
Data: czwartek, 27 czerwca 2019
Temat: pytanie dot. BUDŻETU OBYWATELSKIEGO WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO
D
Dzień dobry Panie Adamie,
w ramach Budżetu Inicjatyw Obywatelskich samorząd województwa lubuskiego od trzech lat realizuje Lubuskie Inicjatywy Młodzieżowe. Młodzi Lubuszanie mogą ubiegać się o dofinansowanie na realizowanie swoich inicjatyw. W roku 2019 zarząd województwa przeznaczył na ten cel 1 mln zł. Poprzednie edycje cieszyły się dużym zainteresowaniem, w 2018 r. dofinansowanie otrzymało ponad sto organizacji. Były to projekty z różnych obszarów: edukacji, tożsamości regionalnej, kultury, sportu, rekreacji.
19 lutego 2019 r. zarząd województwa podjął uchwałę w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego Województwa Lubuskiego pn. „Lubuskie Obywatelskie Inicjatywy Młodzieżowe", w obszarze działań na rzecz młodzieży w województwie lubuskim.
Pozdrawiam,
Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego
m.iwanowski na serw. lubuskie.pl
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl
Od: "Adam Fularz" <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>
Do: "Iwanowski Michał" <m.iwanowski na lubuskie.pl>
Wysłane: czwartek, 27 czerwca, 2019 12:21:13
Temat: pytanie dot. BUDŻETU OBYWATELSKIEGO WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO
Do: "Iwanowski Michał" <m.iwanowski na lubuskie.pl>
Wysłane: czwartek, 27 czerwca, 2019 12:21:13
Temat: pytanie dot. BUDŻETU OBYWATELSKIEGO WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO
Po 4 latach składam to pytanie ponownie,
Pozdrawiam
--
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <adam.fularz na wieczorna.pl>
Date: śr., 30 wrz 2015 o 12:17
Subject: pytanie dot. BUDŻETU OBYWATELSKIEGO WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO
To: Iwanowski Michał <m.iwanowski na lubuskie.pl>
Od: Adam Fularz <adam.fularz na wieczorna.pl>
Date: śr., 30 wrz 2015 o 12:17
Subject: pytanie dot. BUDŻETU OBYWATELSKIEGO WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO
To: Iwanowski Michał <m.iwanowski na lubuskie.pl>
Pytanie prasowe:
Czy UMWL zamierza wprowadzić Budżet Obywatelski województwa lubuskiego?
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Gazeta Zielonogórska
--
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Biuro Prasowe UMWM <bprasowe na malopolska.mw.gov.pl>
Data: 30 września 2015 10:20
Temat: 30.09.2015 - UMWM - RUSZAJĄ KONSULTACJE BUDŻETU OBYWATELSKIEGO WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO
Do:
Od: Biuro Prasowe UMWM <bprasowe na malopolska.mw.gov.pl
Data: 30 września 2015 10:20
Temat: 30.09.2015 - UMWM - RUSZAJĄ KONSULTACJE BUDŻETU OBYWATELSKIEGO WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO
Do:
30.09.2015 r.
Dzisiaj rozpoczynają się konsultacje społeczne regulaminu Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego, który ma zacząć funkcjonować od przyszłego roku. Do podziału może być nawet 6 mln zł. Już wiadomo, że na realizację w ramach budżetu obywatelskiego będą mogły liczyć projekty prospołeczne, kulturalne, edukacyjne, sportowe lub turystyczne.
– Jesteśmy pierwszym regionem, który wprowadza budżet obywatelski na poziomie województwa na tak dużą skalę. Cieszymy się, że mieszkańcy Małopolski będą mogli mieć jeszcze większy wpływ na rozwój miejsca, w którym żyją i pracują – podkreśla marszałek Marek Sowa.
Spotkania konsultacyjne dotyczące regulaminu Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego odbędą się w najważniejszych miastach regionu. Pierwsze już w środę – 30 września br. – w Nowym Sączu. Kolejne odbędą się: w Krakowie (1 października), Tarnowie (2 października) i Oświęcimiu (6 października). Każdy, kto chce wziąć udział w konsultacja powinien wysłać zgłoszenie na adres: bo@umwm.pl, w mailu prosimy podać: miejsce konsultacji, termin, e-mail oraz liczbę osób chcących uczestniczyć w spotkaniu.
W trakcie konsultacji będzie szansa porozmawiać o zasadach zgłaszania projektów w ramach budżetu obywatelskiego, ich weryfikacji i ostatecznego wyboru do realizacji. Warto przypomnieć, że w obecnym kształcie regulaminu szacunkowa wartość zgłaszanego przez mieszkańców projektu o zasięgu powiatu powinna wynosić od 50 tys. zł do 100 tys. zł, natomiast o zasięgu subregionalnym – od 100 tys. zł do 300 tys. zł. Każdy zgłoszony projekt ma przechodzić przez weryfikację departamentów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, którzy będą oceniać nie tylko jego zgodność z obowiązującymi przepisami ( w tym m.in. kompetencjami i zadaniami województwa), ale także możliwością realizacji i korzyści dla całego regionu.
Przypomnijmy, po raz pierwszy budżet obywatelski został wprowadzony w brazylijskim mieście Porto Alegre w1989 r. Idea ta szybko zyskała popularność. Szacuje się, że obecnie budżet obywatelski funkcjonuje w ponad 1200 gminach na świecie. W Polsce pierwszym województwem, w którym funkcjonował budżet obywatelski, było Podlasie.
Lista spotkań konsultacyjnych:
- Nowy Sącz – 30 września 2015 r., Sala Ratuszowa Miasteczko Galicyjskie, ul. Lwowska 226 godz. 14.30 – 16.30; (termin zgłoszeń na spotkanie do: 29.09.2015 r.)
- Kraków – 1 października 2015 r., Sala Sesyjna SWM, ul. Racławicka 56, godz. 16.00 – 18.00; (termin zgłoszeń na spotkanie do: 30.09.2015 r.)
- Tarnów – 2 października 2015 r., Centrum Sztuki Mościce, ul. Traugutta 1, godz. 9.00 – 11.00; (termin zgłoszeń na spotkanie do: 01.10.2015 r.)
- Oświęcim – 6 października 2015 r., Miejska Biblioteka Publiczna w Oświęcimiu im. Ł. Górnickiego, Galeria Książki, ul. Nojego 2B, godz. 16.30 – 18.30; (termin zgłoszeń na spotkanie do: 05.10.2015 r.)
Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe UMWM
Disclaimer added by CodeTwo Exchange Rules 2007
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków | tel.+48 12 61 60 955
Adres korespondencyjny: ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków | tel.+48 12 61 60 955
Adres korespondencyjny: ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków
Disclaimer added by CodeTwo Exchange Rules 2007
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
______________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Komentarze
Prześlij komentarz