Niemieccy dziennikarze zostali zaproszeni na dzisiejsze konsultacje społeczne w Zielonej Górze


__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.


Zebraliśmy pytania niemieckich dziennikarzy zaproszonych na spotkanie dot. likwidacji pozostałości Kolei Szprotawskiej pod 4-jezdniową ul. Aglomeracyjną w Zielonej Górze. 

1. Jak doszło do tego że w Zielonej Górze całkowicie zrezygnowano z krótkodystansowego szynowego transportu publicznego?

2. W jaki sposób/ jak dalece UE wspiera ten proces swoimi środkami finansowymi?

Wie konnte es dazu kommen, dass in Grünberg ganz auf die Schienen im ÖPNV verzichtet werden soll? Und: Inwiefern unterstützt die EU mit Geld diesen Prozess?

Agencja prasowa Merkuriusz Polski ogłasza na dzisiaj- dzień 3 kwietnia- poniedziałek, spotkanie i konsultacje z udziałem mieszkańców miasta na temat likwidacji systemu kolei miejskiej.

Zapraszamy na spotkanie dot. konsultacji społecznych w sprawie likwidacji kolei miejskiej w Zielonej Górze. 

Spotkanie na rondzie Anny Borchers w Zielonej Górze (skrzyżowanie Dworcowej/ Batorego) w poniedziałek 3 kwietnia o godz. 18:30. 

Jak zbadała Agencja Prasowa Merkuriusz Polski, likwidacje systemów transportu szynowego miejskiego, mają miejsce tylko w krajach autorytarnych- takich jak Rosja. W Polsce takie zdarzenie miało miejsce jedynie w Gliwicach, gdzie przez prawie 3 dekady rządzi jeden i ten sam polityk. 


Tabela: Systemy szynowego transportu miejskiego i podmiejskiego. Zlikwidowano w ost. dwóch dekadach:


Polska: Gliwice, Zielona Góra


Rosja: Ivanovo, Noginsk, Ryazan, Voronezh, Arkhangelsk, Astrakhan, Grozny, Shakhty, Ust-Katav, Dzerzhinsk.


Odbudowano lub stworzono na nowo od lat 90-tych: Amsterdam, Bielefeld, Botosani (Rumunia), Lozanna, Paryż, Karlsruhe do Baden- Baden- Heilbronnu i Pforzheim, Aglomeracja Manchester, Rouen (Francja), Sztrasburg, Sheffield, Erfurt, Bilbao, Alicante, Birmingham, Montpellier, Nancy, Orlean, Londyn, Lyon, Caen, Porto, Bukareszt, Bordeaux, Messyna, Ateny, Dublin, Nottingham, Clermont-Ferrand, Miluza, Valenciennes (Francja), Sassari (Włochy), Le Mans (Francja), Maryslia, Nicea, Kassel, Padwa, Almada- Seixal (Portugalia), Madryd, Parla (Hiszpania), Santa Cruz de Tenerife, Sewilla, Cagliari (Włochy), Bergamo, Lyon, Tuluza, Florencja, Mestre (Włochy), Bergen, Angers (Francja), Reims (Francja), Murcia i Zaragoza (Hiszpania), Brest (Francja), Dijon (Francja), Le Havre (Francja), Tours (Francja), Besancon (Francja), Edynburg, Palermo, Olsztyn. 


Literatura:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tram_and_light_rail_transit_systems#Europe


https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_town_tramway_systems_in_Russia



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Komentarze