Na co głosować w budżecie obywatelskim?

 W tej edycji duży wybór i sporo ciekawych propozycji, ale gorąco polecam kreatywne zadania ruchu miejskiego. Ich krótki opis poniżej. Zagłosować szybko online można tutaj---->https://www.um.zielona-gora.pl/ankieta/ankieta_BO17_3.htm
Duże zadania
2.58 Odbudowa 4 stawów parkowych w dawnym przedwojennym Parku Miejskim, obecnie Wzgórza Piastowskie 300 tys + zadania z wszystkimi fontannami Fontanna Bachusa i winiarki Emmy.
2.59 Roślinne Ekrany 800 tys- zielona ściany -pnącza i bluszcz na ekranach akustycznych, zakrycie bazgrołów, estetyzacja przestrzeni, eko inspiracja dla ZG
2.60 Odkopanie i pogłębienie stawów parkowych i wąwozów w Parku Poetów 500 tys
2.61 PUMPTRACK pierwsze w Zielonej Górze ZAPĘTLONE TORY do szalonej jazdy na rowerach i rolkach dla dzieci i dorosłych, Zielona Góra dla rowerów
2.56 Plac zabaw, ul. Kopernika 230 tys- " Zabaw bez barier" to pomysł n a stworzenie pierwszego w Zielonej Górze integracyjnego placu zabaw dla dzieci również niepełnosprawnych. Projekt zakłada zakup huśtawek i urządzeń do zabawy, które umożliwiają korzystanie z nich również przez dzieci niepełnoprawne ruchowo np wjazd na platformę huśtawki wózkiem inwalidzkim lub montaż piaskownic na poziomie wózka.
Małe zadania:
1.82 Sprytne ławki na deptaku z WIFI i ładowarkami do telefonów 66 tys - ŁAWKI z akumulatorami do ładowania telefonów, eko panelem solarnym i darmowym wifi (ożywianie i digitalizacja deptaka, Zielona Góra jako smart city)
1.88 Tablica informująca o jakości powietrza w mieście 100 tys- tablica z wskaźnikami parametrów i stanem zanieczyszczenia powietrza, smogu z danymi z WIOŚ )
1.91 Dubaj w Zielonej Górze - ożywiamy szare kamienne kosze na śmieci motywami winiarskimi 100 tys - Taki pomysł wdrożono już w mieście Rzeszów. Kosze z motywami kwiatowymi to eko inspiracja zaczerpnięta z Dubaju. U nas propozycja jest taka aby kosze były ozdobione motywami winnymi aby wpisywały się w tradycje i klimat Zielonej Góry. Projekt zakłada oklejenie szarych koszy kamiennych aby ubarwić miejską przestrzeń i aby motywy związane z winiarstwem wydostały się poza ścisłe centrum wpływając na branding i markę Zielonej Góry. 
Plusy - przede wszystkich estetyzacja i ożywienie kolorem, winnymi tradycjami betonowej tkanki miasta. Ludzie też chętniej wrzucają śmieci do takich koszy, identyfikując się z miastem, wzrasta kultura dbania o porządek.
1.93 Montaż budek lęgowych na terenie miasta 50 tys
1.94 Pomalujmy ulicę Chmielną "Chmielowa Kolorowa" 150 tys - murale na silosach z wodą przy otwartym niedawno Rodzinnym Sportowisku
1.95 Duży podświetlany napis ZIELONA GÓRA jako miejsce spotkań i najbardziej fotografowany punkt miasta! 100 tys - projekt zakłada ustawienie takiego napisu na deptaku lub wzgórzu. Ma być charakterystycznym miejscem spotkań dla Zielonogórzan a także atrakcją turystyczną gdzie będzie można zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia lub selfie. Pomysł zrodził się z inspiracji napisem HOLLYWOOD oraz IAmsterdam
B. Marcinow

--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Komentarze