Informacja dotycząca pojazdów 31WE „Impuls”

Zielona Góra, 26.01.2016r.


Informacja dotycząca pojazdów 31WE „Impuls”

W dniu 18.12.2015r. nastąpiło przekazanie do eksploatacji trzeciego dla Województwa Lubuskiego elektrycznego zespołu trakcyjnego typu 31WE „Impuls”
o oznaczeniu kolejowym ED78­016 produkcji firmy NEWAG S.A. z Nowego Sącza.

Skład zakupiono w ramach tzw. Zachodniej Grupy Zakupowej, w projekcie Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko pn.: „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez Województwa: Lubuskie i Zachodniopomorskie”. Projekt obejmował zakup 14 „Impulsów”, z czego 2 dla naszego województwa.

Z uwagi na zwiększenie dofinansowania unijnego z 70 do 80% wartości netto, projekt rozszerzono o zakup 2 dodatkowych pojazdów, po jednym dla każdego z województw.

Koszt jednego zespołu trakcyjnego to 21,4 mln zł, w tym prawie 14 mln zł stanowi dofinansowanie Unii Europejskiej.

Elektryczne zespoły trakcyjne ED78 zostały udostępnione spółce Przewozy Regionalne i obsługują regularne kursy na trasie Nowa Sól - Zielona Góra – Poznań Gł. Dziennie uruchamiane są cztery pary pociągów z bardzo korzystnym czasem przejazdu. Podróż pomiędzy Zieloną Górą a Poznaniem trwa średnio około 1 godzinę i 40 minut, a bilet normalny w jedną stronę kosztuje zaledwie 23,60 zł.

Produkowane przez NEWAG S.A. „Impulsy” są jednymi z najnowocześniejszych
w Polsce. Umożliwiają przejazd z prędkością 160 km/h. Charakteryzują się płynnym, dynamicznym przyśpieszeniem. Komfort podróży zapewnia ciche, klimatyzowane wnętrze, ergonomiczne fotele, Internet, gniazdka elektryczne. Niska podłoga umożliwia łatwe wsiadanie i wysiadanie także dla osób o ograniczonej zdolności ruchowej. W składzie zastosowano nowoczesne oświetlenie LED, dwie toalety
z obiegiem zamkniętym (w tym jedna przystosowana dla osób niepełnosprawnych,
w której znajduje się również przewijak dla niemowląt); przygotowano ponadto specjalne miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich oraz zapewniono możliwość przewozu rowerów.

„Impuls” jest ekonomiczny i bezpieczny - cechuje się niskim zużyciem energii elektrycznej - podczas hamowania pociąg oddaje energię do sieci trakcyjnej.
W pojeździe zastosowano nowoczesny system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitorowanie wnętrza, kontakt z obsługą pociągu przez tzw. interkom. Pociąg spełnia rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.

Komfort obsługi składu zapewnia klimatyzowana kabina maszynisty wyposażona
w najnowocześniejsze systemy sterowania i bezpieczeństwa pociągu.















Komentarze