Uratujmy port lotniczy

Uratujmy port lotniczy. Ów niedokończony terminal musi się nagle zmaterializować. Aby przeżyć na rynku, ten port lotniczy musi się nagle i pompatycznie otworzyć. Jest na to szansa- za chwilę - od 20 września do 20 października, zupełnie nieczynny będzie port lotniczy Ławica w Poznaniu, z powodu przebudowy pasa.

Teraz i tylko teraz da się nagle przyciągnąć- bez dopłat od samorządów- przewoźników w rodzaju Ryanair, Easyjet, Wizzair, Lufthansa. Poznań przez chwilę nie będzie miał lotniska- może warto z tej okazji także nagle ożywić opuszczoną stację kolejową przy porcie lotniczym, zapuszczoną odkąd odjechał z niej ostatni pociąg wojskowy. Znajdują się tutaj różne rozmaite perony- być może któryś z nich jest zdatny do obsługi- tymczasowo- pociągów pasażerskich? Dworzec nie jest koło terminalu pasażerskiego, ale nie jest aż tak daleko- ok. 1500 metrów. Uruchommy port lotniczy, jak też i jego dworzec kolejowy!

Niskie wypełnienie lotów do Babimostu

Adam Phoo o Zielonogorska.pl Port Lotniczy – 1 dzień temu
"w ciągu pierwszego półrocza średnie wypełnienie samolotów na jedynej trasie obsługiwanej w Babimoście wynosiło jedynie 10 osób (...) W 2014 roku z lotniska w Babimoście skorzystało zaledwie 12 tys. pasażerów. I wszystko wskazuje na to, że poziom ten utrzyma się w najbliższym czasie. W ciągu pierwszego półrocza bieżącego roku z portu skorzystało bowiem 6 343 podróżnych, przy 623 operacjach lotniczych. Jak łatwo obliczyć – jeden samolot obsługujący trasę między Warszawą a Babimostem wypełniony był w tym czasie w 1/3, zabierając na pokład średnio około 10 osób. Przypominamy, że trasę... więcej »

Z ciekawostek prasowych: zasięg oddziaływania portu w Berlinie

Adam Phoo o Zielonogorska.pl Port Lotniczy – 1 dzień temu
wg http://wbdata.pl Artykuł opisuje rzeczywisty zasięg oddziaływania portu lotniczego w Berlinie na terenie naszego kraju. Zasięg został obliczony za pomocą modelu Huff’a, który to model został opisany w poście Analiza konkurencji lotnisk. Miarą atrakcyjności lotniska jest wielkość przewozów pasażerskich w 2014 roku wszystkich polskich i niemieckich lotnisk, na których odbywa się ruch krajowy i międzynarodowy. Zbadano 22 niemieckie i 13 polskich lotnisk. Dla portu lotniczego w Berlinie wybrano lokalizację lotniska Schönefeld (SXF) i zsumowano liczbę pasażerów lotniska Schönefeld i Te... więcej »

Z placu budowy nowego terminalu pasażerskiego w Zielonej Górze

Adam Phoo o Zielonogorska.pl Port Lotniczy – 1 dzień temu
[image: Foto de Port Lotniczy Zielona Góra - Babimost.] [image: Foto de Port Lotniczy Zielona Góra - Babimost.]

Odpowiedzi z PPL na pytania o port lotniczy Babimost

Adam Phoo o Zielonogorska.pl Port Lotniczy – 1 dzień temu
Informacja udzielona ustnie: Planowane jest spotkanie n/t doposażenia portu lotniczego na czas zamknięcia portu lotniczego Poznań, po to by port ten mógł obsłuzyć zwiększony ruch w czasie zamknięcia portu w Poznaniu. Poprzednie informacje. Na mocy porozumienia z Marszałkiem Województwa Lubuskiego Porty Lotnicze zobowiązane są wyłącznie do utrzymywania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost w sprawności operacyjnej, z czego się wywiązujemy. Istniejąca infrastruktura lotniskowa umożliwia obsługę samolotów kodu C i w naszej ocenie jest całkowicie wystarczająca do obsługi ruchu na pozio... więcej »

Odpowiedzi z UMWL na pytania o port lotniczy Babimost

Adam Phoo o Zielonogorska.pl Port Lotniczy – 1 dzień temu
Poniżej odpowiedzi na Pana zapytania, których udzieliła Dyrektor Biura Projektów Własnych UMWL Jolanta Jaromin: PPL zadeklarowało chęć wyjścia z zarządzania portem lotniczym Zielona Góra w Babimoście w roku 2014. Aktualnie opracowywane jest porozumienie pomiędzy PPL a UMWL w sprawie zarządzania portem lotniczym EPZG. Wnioski w sprawie przeorganizowania terminala odlotowo/przylotowego może składać do zarządzającego portem. Port lotniczy Zielona Góra w Babimoście jest zarządzany przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” i to zarządzający, w zgodzie z prawem lotniczym, ... więcej »

Korespondencja z UMWL w sprawie zmiany nazwy portu lotniczego

Adam Phoo o Zielonogorska.pl Port Lotniczy – 1 dzień temu
Odpowiedzi: "Proponuje Pan również zmianę nazwy portu lotniczego na Airport „Berlin Frankfurt- Oder”. W oznaczeniu międzynarodowym ICAO jest to EPZG (Europa Polska Zielona Góra). Jest to regionalny port lotniczy województwa lubuskiego i tak też jest utożsamiamy. Proszę nie porównywać lotnisk w Hahn czy Brukseli do naszego lotniska, bo to inne realia finansowe i infrastrukturalne." Szanowna Pani, Port w Hahn jest właśnie bardzo dobrym przykładem ponieważ przed zmianą nazwy obsługiwał tak mały ruch jak port w Zielonej Górze. Nazwę zmieniano aż 2-krotnie. Zmiana nazwy lotniska w H... więcej »


Odpowiedź w sprawie spółki zarządzającej portem lotniczym

Adam Phoo o Zielonogorska.pl Port Lotniczy – 6 dni temu
Zgadzamy się z Panem, że z końcem roku 2015 kończy się umowa z przewoźnikiem lotniczym SprintAir S.A. Nie możemy się jednak zgodzić z Pana zarzutem na temat rozmów samorządu z przewoźnikami lotniczymi. Na jakiej podstawie twierdzi Pan, że władze samorządowe nie starają się pozyskać przewoźników lotniczych? W sprawie zadań spółki „Lotnisko Zielona Góra/Babimost sp. z o.o. w Zielonej Górze” uprzejmie prosimy kontaktować się ze spółką „Lotnisko”. Jest ona samodzielnym podmiotem gospodarczym i chętnie odpowie na Pana pytania. Czy słusznym jest Pana twierdzenie, że nowo otwarte porty lo...więcej »

O sprzedaży bocznicy z linia kolejową

Adam Phoo o Zielonogorska.pl Port Lotniczy – 6 dni temu
dy próbowałem ustalić los bocznicy prowadzącej od linii do portu lotniczego pod sam terminal pasażerski lub w jego pobliże, okazuje się, że bardzo niedawno podjęto decyzję o demontażu torowiska na tym odcinku. Jest to bardzo dziwna decyzja. Kto ją podejmuje? Czy są to osoby z Urzędu Marszałkowskiego? Jak to możliwe, że na lotnisku w Zielonej Górze likwidowane jest połączenie kolejowe do terminalu pasażerskiego, skoro w równie małych portach lotniczych: w Szczecinie i przede wszystkim w Szczytnie- Szymanach koło Olsztyna, owe połączenia kolejowe do portu są uznawane za kluczowy eleme... więcej »

Odpowiedzi PPL na pytania o port lotniczy

Adam Phoo o Zielonogorska.pl Port Lotniczy – 6 dni temu
Z tego co ustaliłem: lotnisko powstało w 1945 roku na potrzeby Armii Czerwonej, od 1977 realizowano loty krajowe, sporadycznie: międzynarodowe, za okres 1977- 2015 dotacje wyniosły ok. 470 mln PLN. Czy PPL nie odnosi wrażenia że po dostosowaniu portu do obsługi tzw. tanich linii dotacje byłyby mniejsze? Przypomnę że jest to jedyny port w kraju bez tanich linii. Ma on najmniejsze przewozy i bardzo złe wskaźniki po okresie zarządu przez PPL. Co mnie interesuje: zważywszy że jest to jedyny polski port bez tanich linii lotniczych, jakie braki są w wyposażeniu, które utrudniają obsługę t... więcej »

Co z lotami Lufthansy?

Adam Phoo o Zielonogorska.pl Port Lotniczy – 6 dni temu
Lotnisko w Poznaniu ma być nieczynne i będzie remontowane. To wielka szansa dla portu w Babimoście, aby w tym czasie obsługiwać połączenia Lufthansy, w relacji do Frankfurtu. Sam czasem latam tymi liniami. Port w Babimoście mógłby obsługiwać te loty przez krótki okres remontu portu w Poznaniu. Załączam korespondencję na ten temat z portalu branżowego o lotnictwie, gdzie dyskutanci zastanawiali się, czy połączenie Lufthansy w czasie remontu w Poznaniu będzie zawieszone, czy też nie. Gdyby na stałe udało się pozyskać takiego przewoźnika jak Lufthansa, wówczas dużo więcej osób odlatywałob...więcej »

Pytania prasowe do wywiadu z p. B. Nowakiem

Adam Phoo o Zielonogorska.pl Port Lotniczy – 6 dni temu
Pytania prasowe do Szanownego Pana . B. Nowaka 1. Przez lata port lotniczy był zaniedbany. Czy wie Pan że połączenia pasażerskie działają już od 1977 roku? Wkrótce będzie 40-lecie ruchu pasażerskiego w tym porcie lotniczym, tymczasem można mieć wrażenie że ten port ma jakiegoś pecha. Czemu z tym portem związanych jest tyle problemów? 2. Budując lub modernizując porty lotnicze w Szczecinie - Goleniowie, Lublinie- Świdniku, Olsztynie- Szymanach, od razu postawiono na szybkie połączenia kolejowe portu lotniczego z regionem. Przy porcie lotniczym Babimost znajduje się nieużywana stacj...więcej »

PPL zadeklaowało chęć wyjścia z roli zarządcy portu lotniczego Zielona Góra z końcem 2016 r

Adam Phoo o Zielonogorska.pl Port Lotniczy – 6 dni temu
PPL zadeklaowało chęć wyjścia z roli zarządcy portu lotniczego Zielona Góra z końcem 2016 r. Jaka jest opinia UMWL? Port nie jest przystosowany nawet do obsługi tanich linii lotniczych- brakuje sprzętu handlingowego etc. W obecnym terminalu użytkowanym przez PPL nie dokonano stosownych zmian mających do dostosować do roli terminalu dla pasażerów odlatujących, nie ma też informacji o dokonywaniu takich zmian. Powstaje terminal dla pasażeów przylatujących, a w starym terminalu brak jest jakichkolwiek prac mających go przystosować do oprawy tanich linii czy czarterów. Jak sądzę, możl... więcej »
-- 

Komentarze